POLITICA DE RETUR AUTO GEDAL
Conditii si etape de parcurs pentru returnarea produselor:
Conditii de retur:
Returul produselor se poate efectua in termen de 14 zile de la primirea acestora, indiferent de motivul returnarii.
In vederea procesarii returului, este obligatorie completarea formularului de retur, pus la dispozitie pe siteul nostru.
Produsele vor fi acceptate la retur doar in conditiile in care acestea se returneaza in aceeasi stare in care au fost livrate si nu prezinta urme de folosinta sau modificari. Prin urmare, va rugam sa acordati o atentie deosebita ambalarii produselor, astfel incat sa va asigurati ca acestea nu sunt deteriorate in timpul transportului. In situatia in care produsele ajung deteriorate, ne rezervam dreptul de a nu accepta returul sau de a retine pana la 20% din valoarea produsului acceptat ca retur, situatie in care produsele deteriorate vor fi listate in sectiunea ”produse resigiliate”.
In cazul in care produsul nu este returnat in ambalajul original, ne rezervam dreptul de a retine intre 0 si 20% din valoarea totala a produsului. Costurile de inlocuire ale ambalajelor variaza de la un produs la altul.
Termene:
Returnarea produselor se poate face in cel mult 14 zile de la primirea acestora.
Returnarea aferenta contravalorii produselor trimise si acceptate la retur, se va efectua doar intr- un cont IBAN, care va fi furnizat in formularul de retur. Viramentul bancar se va efectua in termen de maximum 14 zile de la momentul notificarii cu privire la decizia returnarii produselor, daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Costuri:
Nu se percep taxe suplimentare pentru procesarea returului.
Taxele de transport initiale, aplicate pentru livrarea produsului catre client, nu vor fi retinute clientului in caz de retur, indiferent de motivul returnarii produsului.
Taxele de transport pentru retur sunt suportate de catre client in cazul in care produsul a fost comandat gresit sau clientul doreste returnarea produsului din motive subiective si/sau personale.
Taxele de transport pentru retur sunt suportate de catre vanzator in cazul in care produsul este livrat gresit sau in situatii de incompatibilitate/imposibilitate montare.
Conditii speciale:
Pentru brandurile Westfalia si Aragon, produsele din categoriile carlige de remorcare si kituri electrice nu pot fi returnate, cu exceptia cazurilor in care produsele au defecte de fabricatie sau nu sunt compatibile.
Informatii legislative referitoare la returnarea produselor
In Romania, principala referinta legislativa care reglementeaza procesul de returnare a produselor este reprezentata de Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
OU 34/2014 protejeaza drepturile consumatorilor si garanteaza posibilitatea returnarii produsului in cazul in care consumatorul nu este multumit de calitatea acestuia sau daca a constatat ca produsul prezinta defecte.
Conform prevederilor legislative, consumatorul/clientul are urmatoarele drepturi:
dreptul de a returna produsele achizitionate la distanta, precum cele achizitionate online, in termen de 14 zile de la ziua in care consumatorul intra in posesia fizica a produselor, fara a fi nevoit sa justifice decizia de returnare si fara a fi nevoit sa plateasca vreo taxa de retur;
dreptul de a alege orice mijloc de transport convenabil pentru a returna produsele, cu condiția ca acestea sa fie returnate in aceeași stare in care au fost primite;
dreptul de a beneficia de restituirea contravalorii produselor, fara intarzieri nejustificate, si in orice situație, nu mai tarziu de 14 zile de la momentul in care profesionistul/vanzatorul a fost notificat cu privire la decizia consumatorului de a returna produsele.
Pe de alta parte, obligatiile consumatorului sunt:
obligatia de a informa profesionistul (vanzatorul) cu privire la decizia de retur, in termenul de 14 zile de la primirea produsului;
cu excepţia cazului in care profesionistul/vanzatorul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, consumatorul are obligatia de a returna produsele in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia de a face retur. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile;
suportarea costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator.
In ceea ce priveste obligatiile profesionistului/vanzatorului, acestea sunt reprezentate de:
rambursarea totala a sumei primite din partea consumatorului/clientului, inclusiv a costurilor cu livrarea produselor, fara intarziere nejustificata si in orice caz nu mai tarziu de 14 zile de la data la care a fost informat cu privire la decizia de retur. Rambursarea poate fi amanata pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist.
Validate your login