POLITICA DE RETUR AUTO GEDAL
Conditii si etape de parcurs pentru returnarea produselor:
Conditii de retur:
- Returul produselor se poate efectua in termen de 14 zile de la primirea acestora, indiferent de motivul returnarii.
- In vederea procesarii returului, este obligatorie completarea formularului de retur, pus la dispozitie pe siteul nostru.
- Produsele vor fi acceptate la retur doar in conditiile in care acestea se returneaza in aceeasi stare in care au fost livrate si nu prezinta urme de folosinta sau modificari. Prin urmare, va rugam sa acordati o atentie deosebita ambalarii produselor, astfel incat sa va asigurati ca acestea nu sunt deteriorate in timpul transportului. In situatia in care produsele ajung deteriorate, ne rezervam dreptul de a nu accepta returul sau de a retine pana la 20% din valoarea produsului acceptat ca retur, situatie in care produsele deteriorate vor fi listate in sectiunea ”produse resigiliate”.
- In cazul in care produsul nu este returnat in ambalajul original, ne rezervam dreptul de a retine intre 0 si 20% din valoarea totala a produsului. Costurile de inlocuire ale ambalajelor variaza de la un produs la altul.
Termene:
- Returnarea produselor se poate face in cel mult 14 zile de la primirea acestora.
- Returnarea aferenta contravalorii produselor trimise si acceptate la retur, se va efectua doar intr- un cont IBAN, care va fi furnizat in formularul de retur. Viramentul bancar se va efectua in termen de maximum 14 zile de la momentul notificarii cu privire la decizia returnarii produselor, daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Costuri:
- Nu se percep taxe suplimentare pentru procesarea returului.
- Taxele de transport initiale, aplicate pentru livrarea produsului catre client, nu vor fi retinute clientului in caz de retur, indiferent de motivul returnarii produsului.
- Taxele de transport pentru retur sunt suportate de catre client in cazul in care produsul a fost comandat gresit sau clientul doreste returnarea produsului din motive subiective si/sau personale.
- Taxele de transport pentru retur sunt suportate de catre vanzator in cazul in care produsul este livrat gresit sau in situatii de incompatibilitate/imposibilitate montare.
Conditii speciale:
- Pentru brandurile Westfalia si Aragon, produsele din categoriile carlige de remorcare si kituri electrice nu pot fi returnate, cu exceptia cazurilor in care produsele au defecte de fabricatie sau nu sunt compatibile.
Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare - persoane juridice (operatori economici *)
Conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 34 din 12 iunie 2014, persoanele juridice nu au drept de retur.
Prin urmare, cererea de retur pentru persoanele juridice se face doar cu acordul Auto Gedal IMPEX SRL in prealabil. Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa [email protected].
Persoanele juridice au conditii speciale de retur, conform celor de mai jos:
- perioada de 3 zile calendaristice de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
- completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu)
- produsul returnat sa fie nefolosit, in perfecta stare de functionare si cu ambalajul original
- produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur
In cazul in care nu se respecta conditile mai sus mentionate, singura metoda prin care se poate accepta returnarea este cu o penalizare situata intre 10% si 20%.
Decizia de acceptare se va transmite intr-un termen de maxim 72 de ore de la cererea de retur.
Returnarea banilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala, in maxim 30 de zile de la receptionarea returului.
* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatiilor non-profit sau a asociatiilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).
Produse fara drept de returnare
Produsele fara drept de returnare sunt produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice, urme de folosire excesiv si/sau interventii neautorizate (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului).
Astfel, nu se accepta la retur produse crapate, rupte, cu accesorii lipsa.
Daca produsul returnat se trimite totusi catre noi si la receptionarea produsului de catre Auto Gedal Impex SRL, se constata ca este lovit, zgariat, crapat, rupt, are accesorii lipsa etc. se urmareste urmatoarea procedura:
- va vom contacta in scris prin SMS/Whatsapp/Email pentru a va notifica cu privire la respingerea returului, specificand motivul de respingere.
- furnizam dovezi (poze) care sa sustina motivul respingerii returului.
- produsul este in continuare al dumneavoastra si noi suntem obligati din punct de vedere legal sa incercam sa il livram inapoi.
- il expediem inapoi catre client folosind adresa de livrare initiala folosita in comanda, pe costul dumneavoastra, cu un curier ales de noi.
- daca dumneavoastra refuzati coletul si se intoarce inapoi catre noi (Auto Gedal Impex SRL), il putem primi si ne rezervam dreptul sa il trimitem la casat in 30 zile.
Produsele cu defect de fabricatie, declarate in termen de 2 zile de la receptionare se pot returna pe cheltuiala Auto Gedal Impex SRL in cazul in care clientul nu se poate deplasa la sediul firmei. Ele se pot inlocui in limita stocului disponibil sau se pot preda in regim normal de garantie. Retragerea din contract se poate face si ulterior predarii produsului in regim normal de garantie, in conditiile legale, in cazul persoanelor fizice, sau contractuale in cazul persoanelor juridice.
In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii.
Date returnare
Retururile la comenzile online se pot inmana si personal, unei persoane autorizate sa receptioneze produsele, doar la adresa de mai jos:
SC AUTO GEDAL IMPEX SRL, Str Bariera Valcii, Nr. 215, Craiova, Dolj, Romania.
Telefon: 0745805990, E-mail: [email protected].
Program de lucru: Luni – Vineri, 09:00 – 17:00.
Obs.: La returnarea prin curier, produsul pe care doriti sa-l returnati trebuie trimis catre noi printr-un curier organizat de dvs. la adresa SC AUTO GEDAL IMPEX SRL, Str Bariera Valcii, Nr. 215, Craiova, Dolj, Romania, telefon: 0745805990.
Atentie! Pentru returnarea produselor volumetrice (cum ar fi cutiile de portbagaj, carucioare copii, corturi auto, saltele dormit, biciclete etc.), taxele de transport pentru retur variaza intre 150 si 300 de lei, in functie de dimensiunea volumetrica a produsului (calculata dupa formula L x l x h/6000 = greutate gravimetrica taxabila). Costurile revin in totalitate expeditorului/clientului, daca produsul este returnat din motive subiective si/sau personale.
Informatii legislative referitoare la returnarea produselor
In Romania, principala referinta legislativa care reglementeaza procesul de returnare a produselor este reprezentata de Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
OU 34/2014 protejeaza drepturile consumatorilor si garanteaza posibilitatea returnarii produsului in cazul in care consumatorul nu este multumit de calitatea acestuia sau daca a constatat ca produsul prezinta defecte.
Conform prevederilor legislative, consumatorul/clientul are urmatoarele drepturi:
- dreptul de a returna produsele achizitionate la distanta, precum cele achizitionate online, in termen de 14 zile de la ziua in care consumatorul intra in posesia fizica a produselor, fara a fi nevoit sa justifice decizia de returnare si fara a fi nevoit sa plateasca vreo taxa de retur;
- dreptul de a alege orice mijloc de transport convenabil pentru a returna produsele, cu condiția ca acestea sa fie returnate in aceeași stare in care au fost primite;
- dreptul de a beneficia de restituirea contravalorii produselor, fara intarzieri nejustificate, si in orice situație, nu mai tarziu de 14 zile de la momentul in care profesionistul/vanzatorul a fost notificat cu privire la decizia consumatorului de a returna produsele.
Pe de alta parte, obligatiile consumatorului sunt:
- obligatia de a informa profesionistul (vanzatorul) cu privire la decizia de retur, in termenul de 14 zile de la primirea produsului;
- cu excepţia cazului in care profesionistul/vanzatorul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, consumatorul are obligatia de a returna produsele in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia de a face retur. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile;
- suportarea costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator.
- consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
In ceea ce priveste obligatiile profesionistului/vanzatorului, acestea sunt reprezentate de:
- rambursarea totala a sumei primite din partea consumatorului/clientului, inclusiv a costurilor cu livrarea produselor, fara intarziere nejustificata si in orice caz nu mai tarziu de 14 zile de la data la care a fost informat cu privire la decizia de retur. Rambursarea poate fi amanata pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist.
Validate your login